Moje 10 przykazań nauczania online


 



Uczę online piąty rok, miałam i miewam swoje wzloty i upadki. Dzielę się z Wami dzisiaj swoimi wnioskami. Liczę, że pomogą 🙂
1. Zachowaj spokój.
Jeśli coś nie zadziałało pierwszy lub drugi raz, możne zadziała za trzecim? Warto być wytrwałym i się nie poddawać. Mój rekord w łączeniu się ze studentką to 18 min, ale udało się, lekcja się odbyła! Technologia lubi płatać figle, musimy to wziąć na klatę!
2. Wybierz 1-2 narzędzia i porządnie naucz się ich obsługi.
Ja w tym tygodniu czuję się naprawdę oszołomiona liczbą narzędzi jakie są proponowane w internecie plus co drugi znajomy w dobrej wierze podsyła mi artykuły z przydatnymi linkami. Niestety, nie da się użyć każdej z tych aplikacji, a ich ilość możne niejednego przestraszyć. Warto zawęzić swoje zainteresowania.
3. Zachowaj równowagę
Z jednej strony nie ma co robić cyrku ze swoich zajęć online, z drugiej online to nie musi być tylko gadanie na ekranie. Na każdej platformie do telekonferencji jest opcja SHARE THE SCREEN, i to prawdziwy skarb! Podobnie nasz student może udostępnić nam swój pulpit.
4. Nowe słownictwo zapisuj na Quizlecie.
Jeśli Twoi uczniowie jeszcze nie mają swojej klasy w tej aplikacji, teraz naprawdę musisz ją dla nich stworzyć! Porządkuje słownictwo i daje tysiąc opcji pracy.
5. Zaplanuj długość zajęć
Odkąd skróciłam zajęcia indywidualne online z 90min do 60min pokochałam uczenie na odległość. Patrzenie non stop w komputer jest dużo bardziej męczące niż patrzenie na kogoś w realu.
6. Udostępniaj pliki audio
Naszym studentom możemy z łatwością udostępniać pliki audio odtwarzając je na swoim urządzeniu przy jednoczesnym udostępnianiu ekranu.
7. Zrób makijaż
Ten punkt nie musi dotyczyć wszystkich, lecz ja ze swoich obserwacji wyglądam dużo gorzej w kamerce bez makijażu.
8. Zaakceptuj, ze nie jesteś idealna/y
Błędy i wpadki zdarzają się każdemu. To err is human.
9. Siedź twarzą do okna, nie plecami. Dzięki temu Twoi studenci zobaczą Ciebie, a nie ciemną postać o kształcie pani od angielskiego.
10. Przetrenuj nowe narzędzie "na sucho"
Mąż, przyjaciel, dziecko są świetnymi testerami narzędzi online, warto zobaczyć jak idzie im z obsługą nowej aplikacji czy ćwiczenia.



Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cztery tendencje - motywuj (się) z głową!

Quizlet Reaktywacja

4 tendencje OBOWIĄZKOWY