6 powodów, dla których korzystam z technologii na szkoleniu






Siedzę na szkoleniu, zajęciach na uniwersytecie czy na konferencji. Słucham niezwykle zajmującego wykładu. Uwielbiam się uczyć i sam fakt, że ktoś chce przekazać mi kawałek swojej wiedzy jest dla mnie powodem, by nadstawiać ucha. Fakt, dobieram szkolenia ostrożnie - ale prawie zawsze trafiam w dziesiątkę! Jestem szczęśliwa, nigdy nie ziewam. 

Jednocześnie w trakcie znakomitej większości tych wydarzeń jedyną technologią, która pojawia się na zajęciach jest power point (często, niestety, użyty nieprawidłowo, z masą tekstu lub kiepskimi zdjęciami). Ludzie! Microsoft przejął PowerPointa w 1987 roku i od tego czasu pojawiły się na rynku tysiące nowych narzędzi, które genialnie wpierają edukację. Są przy tym proste w obsłudze, atrakcyjne wizualnie i najczęściej - darmowe. Bierzmy się za nie, bo warto!


1. Technologia jest eko/ 2. Oszczędzam czas na sprawdzaniu


Dzięki wielu aplikacjom, choćby do ankietowania lub testowania uczestników online, załatwiam dwie korzyści - nie marnuję papieru na sterty  drukowanych ankiet, których chyba wszyscy uczestnicy szczerze nienawidzą i oszczędzam czas na ich sprawdzanie - ponieważ system od razu wyświetla mi odpowiedzi -  feedback natychmiastowy i przeprowadzony błyskawicznie - np. za pomocą aplikacji Kahoot! 





3. Zaskakiwanie słuchaczy jest po prostu przyjemne

Uwielbiam wyciągać z rękawa nowe zabaweczki, które idealnie wpasowują się w moje potrzeby szkoleniowe. Zaciekawienie w oczach słuchaczy i chęć uczestnictwa w nowych aktywnościach -  bezcenne. Weźmy takie zwykłe koło fortuny


                                         


Edytuję je podstawiając własne hasła - słówka do powtórzenia, kategorie, działy, tematy do dyskusji, pytania - możliwości są nieograniczone, efekt gwarantowany!


4. Telefony pobudzają uwagę - jeśli użyte są w zbożnym celu.


Używamy telefonów cały czas i nie ma co udawać, że w trakcie szkolenia nie istnieją. Wykorzystajmy ich potencjał, zamiast traktować jak wroga. Uczestnicy szkoleń najczęściej trzymają telefon na stole/ławce. Co odważniejsi i bardziej oddani - ekranem do dołu (by zademonstrować swoją uwagę :)) Każdorazowe wzięcie telefonu w dłoń znacznie pobudza uwagę moich słuchaczy. 

Używając na zajęciach QR kodów możemy udostępnić naszym słuchaczom absolutnie każdą treść w ciągu sekundy. Bez wysyłania linków, maili itd. Każde zdjęcie, tekst czy filmik otworzą w ułamku sekundy - skanując kod QR. Jak go wygenerować? Wchodzimy na darmową stronę do generowania kodów, np. https://pl.qr-code-generator.com/ kopiujemy link, który chcemy przekazać słuchaczom i... zrobione! QR code można wyświetlić na projektorze lub wydrukować w materiałach.Teraz za pomocą aplikacji typu Błyskawica, czy Flash każdy skanuje kod i ma dostęp do naszych treści.


Zeskanuj kod i zobacz co się tam kryje.

5. Technologia wzmacnia współpracę /6.Wprowadza element rywalizacji i emocji


Zarówno Kahoot, Quizlet i kilka innych aplikacji posiadają tryb gry indywidualnej i grupowej. W zależności od atmosfery w grupie lub etapu w procesie grupowym, możemy wspaniale moderować nastroje. Warto przy tym ostrożnie wybierać typ aktywności, tak aby nie dolać przez przypadek oliwy do ognia.

Jeśli chcielibyście poznać kolejnych 6 aplikacji i programów, które rewelacyjnie sprawdzą się na Waszych zajęciach i szkoleniach, serdecznie zapraszam na warsztat dla nauczycieli i trenerów:

Entertrainer, który odbędzie się w Łodzi, 25-go maja 2019
Mailowo: anna-konikowska@wp.pl
Lub telefonicznie: 503 798 861

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Cztery tendencje - motywuj (się) z głową!

Quizlet Reaktywacja

4 tendencje OBOWIĄZKOWY